Zespół

Strona głównaZespół

DR MAREK KRASIŃSKI

PREZES ZARZĄDU, DYREKTOR DS. ROZWOJU, CZŁONEK BNI, WYKŁADOWCA W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM WE WROCŁAWIU, TRENER I KONSULTANT

DR MAREK KRASIŃSKI

Człowiek, który wierzy w ideę lean i kaizen. W praktyce prowadzi badania związane z wdrożeniem lean management dostosowanego do specyfiki polskiej kultury. Autor książek na temat kulturowych uwarunkowań wykorzystania koncepcji, metod i narzędzi lean management oraz doskonalenia organizacji poprzez system kaizen. Trener i konsultant. Jest także wykładowcą na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. W roli kierownika projektu realizował cztery projekty badawcze finansowane z dotacji celowej MNiSW, projekt NCN (Sonata-4), projekt wdrożeniowy finansowany z Bonów na Innowacje oraz – w roli wykonawcy – trzy zadania w projekcie finansowanym z NCBiR. Chętnie zapraszany na konferencje w Polsce, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Japonii, gdzie pełni rolę prelegenta.

Posiada certyfikaty PDCA Group Lean Trainer, OpEx Six Sigma Green Belt, PRINCE2® Foundation, DTMethod® Foundation, Audytor Wewnętrzny 5S, Management 3.0. Współzałożyciel Stowarzyszenia Lean Management Polska, Kierownik Menedżerskich Studiów Podyplomowych Lean Management, Lean Services, Six Sigma, Transformacja Lean Six Sigma, Master of Lean Management, Zarządzanie dla Inżynierów.

Jako trener i konsultant biznesu pracuje od 2009 roku spędzając na szkoleniach i wdrożeniach średnio 1400 godzin rocznie. Współpracował i współpracuje z STRABAG, Exalo Drilling, KGHM Polska Miedź, Energa Operator, LG Display, Toyota Motor Industries Poland, Bridgestone Diversified Products Poland, BIPROMET, Grupa Nowy Styl, Stone Town, Hoomer, Kraina Okien, Zimmermann-Haus, Zakłady Elektrochemiczne Alco-Mot, Jata (Fiat Professional), Wagony Świdnica, Fabryka Wkładów Odzieżowych CAMELA, Technomatik, POLKON, ISYS, Bonduelle, Pepsico, Promet, Mitsui High-tec (Europe), LP Serwis, KORFF Isolmatic, SmartSpace, KFB Acoustics, LC Elektronik, PROMA Polska, TriWall o./ Wałbrzych, JMP Medical, Si Us Instruments, Platforma Przemysłu Przyszłości, Triplex, PPHU Railing, REKORD Hale Namiotowe, Multisun, RF MAH, Alfa-Dach, Ulmer, Autoforte, EnergiaPort, ECM, Isma Controlli Poland, Stolwit Meble, Zadrożni, BASCK Europe, SPOMASZ, Smulders Groep Poland, Industry Building, KGHM ZANAM, Novitum, Max Hemp, WP2 Investments.

Prywatnie miłośnik sportów motorowych na lądzie i wodzie, azjatyckiej kuchni i tybetańskich lwiątek.

EDYTA KRASIŃSKA

CZŁONEK ZARZĄDU, DYREKTOR DS. OPERACYJNYCH, WYKŁADOWCA W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM WE WROCŁAWIU, TRENERKA I KONSULTANTKA

EDYTA KRASIŃSKA

Pasjonatka zarządzania w duchu lean management i kaizen. Techniczne wykształcenie łączy z wyczuciem nastrojów pracowników organizacji, w których realizuje projekty. Pomysłodawczyni i autorka programu studiów podyplomowych Zarządzanie dla Inżynierów. Od lat prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach I i II stopnia oraz na studiach podyplomowych. Autorka i współautorka publikacji naukowych oraz prelegentka na konferencjach w Polsce i za granicą.

Szkoliła się m.in. w centrum szkoleniowym Toyoty w Japonii oraz w Lean Center koncernu VW.  Posiada certyfikaty PDCA Group Lean Practitioner, PRINCE2® Foundation, Change Management Foundation, Audytor Wewnętrzny 5S. Obecnie prowadzi badania do rozprawy doktorskiej związanej z modelami profili kompetencyjnych kadry menedżerskiej w procesie stosowania lean management.

Współpracowała i współpracuje z firmami: KORFF Isolmatic Sp. z o.o., Kraina Okien Sp. z o.o., Binsztok i Partnerzy, Stone Town, Centrum Finansowania i Obsługi Szkoleń, Sumika Ceramics Polska, Edmax Group, Koncur Group, Cup4You, Fabryka Wkładów Odzieżowych CAMELA S.A, Promet, Novitum, KGHM ZANAM.

Prywatnie miłośniczka egzotycznych podróży i eksperymentów kulinarnych.

MARIUSZ DUSZYŃSKI

KONSULTANT I DORADCA BIZNESOWY, PROJEKT MANAGER I PROJEKT MANAGER IT

MARIUSZ DUSZYŃSKIZarządzanie strategiczne, cyfryzacja, mapowanie oraz cyfryzacja procesów i zarządzanie projektami to dziedziny, w których Mariusz najbardziej się spełnia. Prowadzi więc szkolenia i warsztaty z tego zakresu, gdzie przyświeca mu motto „Mówię i piszę o trudnych rzeczach w prosty sposób”. W swojej pracy Mariusz łączy narzędzia myślowe Teorii Ograniczeń z usprawnieniami w duchu Lean, poszukując obszarów, które stanowią największe ograniczenie dla organizacji. Szczególną uwagę zwraca też na wartości, kulturę organizacyjną oraz zespół, bo ludzie są wartością każdej firmy.

Teolog i filozof, który z czasem zmienił kierunek zainteresowań. Ukończył Aplikacje Komputerowe na Politechnice Wrocławskiej, a następnie studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Projektami IT na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz Lean Management – studia menadżerskie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Ponadto posiada certyfikaty z zakresu: Certified in the field of Thinking Processes (TOCICO); Kurs TOC+ Jonah (Instytut Zarządzania Ograniczeniami TOC+); Managament 3.0 License (Managament 3.0); Project Manager IT (Octigo).

Przez ponad 20 lat Mariusz w branży IT. W tym czasie zarządzał serwisem informatycznym i wdrażał metodykę ITIL© w świadczeniu usług informatycznych, prowadził projekty informatyczne z zakresu budowy infrastruktury IT oraz wytwarzania oprogramowania. Obecnie pracuje jako doradca i konsultant, pomagając przedsiębiorcom w pokonywaniu ograniczeń i zmianie paradygmatów myślenia. W swojej karierze Mariusz przeprowadził kilkadziesiąt warsztatów strategicznych, ponad sto diagnoz rozwojowych oraz wiele szkoleń z zakresu zarządzania projektami, narzędzi doskonalenia organizacji oraz strategii rozwoju. Pracował dla takich firm jak GE Power Controls©, Siemens©, Wincor Nixdorf©, Saint–Gobain©.

Prywatnie ponad 30 lat Mariusz gra na gitarze, akompaniuje dzieciom, młodzieży i starszym. Lubi podróżować i zdobywać górskie szczyty, a jego domowa biblioteka wciąż się rozrasta.

KAMILA LACHOWICZ

TRENERKA UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH, TRENERKA KOMUNIKACJI EMPATYCZNEJ W NURCIE NVC, MEDIATORKA, WYKŁADOWCZYNI UNIWERSYTECKA (UE WROCŁAW, WSB WROCŁAW), SPECJALISTKA DS. SZKOLEŃ I ROZWOJU

KAMILA LACHOWICZ

Pasją zawodową Kamili jest poszukiwanie sposobów na dogadywanie się ludzi o różnych poglądach. Kreatywność, improwizacja teatralna oraz NVC są jej drogą w komunikacji, dzieleniu się pomysłami i szukaniu rozwiązań wygrany-wygrana. Swoją wiedzą i umiejętnościami Kamila chętnie dzieli się podczas warsztatów grupowych (m.in. z komunikacji empatycznej w biznesie, współpracy w zespole, wartości zespołowych, kreatywności, produktywności), a także konsultacji indywidualnych w zakresie modelu 4 kroków NVC, radzenia sobie ze złością i silnymi emocjami, pracy z przekonaniami, pracy liderskiej i produktywności. W latach 2017-2019 trzykrotnie organizowała ogólnopolską konferencję dla trenerów „Trenferencja”. Obecnie jest też współautorką i współprowadzącą podcast: „Kwadrans z empatią”, który skupia się na empatii w biznesie i relacjach zawodowych.

Ukończyła Szkołę Trenerów SET, Kurs Trenera Online firmy Moderator, studia podyplomowe „Coaching w Biznesie” na WSB we Wrocławiu oraz „Menedżer ds. Szkoleń i Rozwoju na Akademii Leona Koźmińskiego. Odbyła również Intensywny Kurs Mediacji w Akademii NVC oraz w sumie 200 h kursów związanych z komunikacją empatyczną NVC w biznesie.

Doświadczenie zawodowe i przygotowanie trenerskie zdobywała jako liderka i supervisorka zespołów w branży finansowej (HP, HPE), później jako pracowniczka działu HR i trenerka w branży IT (Unity Group). Jako HR-owiec jest trenerką wewnętrzną, uczy zespoły programistów współpracy ze sobą, komunikacji a ich liderów technicznych pracy z zespołami. Pracuje w oparciu o wartości zespołu, komunikację empatyczną i korzysta z zasobów coachingu. Kamila prowadzi również zajęcia na studiach na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Uniwersytecie Warszawskim, Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. W 2014 współtworzyła merytorycznie kierunek studiów podyplomowych „Przywództwo Edukacyjne” na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Kamila uwielbia książki, szczególnie audiobooki, teatr i improwizacje teatralne, wszelkie formy komedii i kryminału, spotkania z przyjaciółmi oraz poznawanie ludzi z podobnymi zainteresowaniami.

MAREK SZEWEŁA

SPECJALISTA DS. LEAN W PRZEMYŚLE SAMOCHODOWYM, WYKŁADOWCA WYŻSZEJ SZKOŁY BANKOWEJ WE WROCŁAWIU, WYKŁADOWCA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU

MAREK SZEWEŁAMarek to praktyk Lean, na co dzień pracujący w przemyśle samochodowym. Pasjonat metody TPM i analiz procesów z wykorzystaniem Mapowania Strumienia Wartości. Łączy doświadczenia zdobyte w branży automotive z aspektami wykorzystania metod Lean w pożarnictwie i ratownictwie. Trener wewnętrzny, wykładowca i konsultant z szerokim doświadczeniem w szkoleniach i warsztatach Lean bezpośrednio w procesach. Od lat prowadzi zajęcia na studiach niestacjonarnych oraz podyplomowych, jest również promotorem szeregu prac dyplomowych z zakresu Inżynierii Zarządzania.

Z wykształcenia inżynier Mechaniki i Budowy maszyn o specjalności Eksploatacja Maszyn, oraz magister Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Ukończył studia podyplomowe Lean Management i Master of Lean Management. Certyfikowany Trener Wewnętrzny I Audytor 5S. Posiada uprawnienia normowania metod i czasu pracy MTM 1 i MTM-UAS.

Współpracował i współpracuje z firmami: Half Price, RF Mah, SPOMASZ, Bonduelle, AKAT Consulting, Markulak, 3mk i GM Automatyka.

Prywatnie mąż i ojciec dwójki wspaniałych dzieci. Najchętniej odpoczywa pracując przy domu oraz spędzając czas z rodziną i przyjaciółmi. Po pracy spełnia się również w pomaganiu potrzebującym w ramach Ochotniczej Straży Pożarnej, Szlachetnej Paczki i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

DR KRZYSZTOF ĆWIK

PRACOWNIK BADAWCZO-DYDAKTYCZNY NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU. WYKŁADOWCA W WYŻSZEJ SZKOLE BANKOWEJ WE WROCŁAWIU. WSPÓŁPRACOWNIK OGÓLNOPOLSKICH I LOKALNYCH FIRM SZKOLENIOWO-DORADCZYCH

dr Krzysztof Ćwik

Entuzjasta i propagator zarządzania projektami. Wieloletni kierownik studiów podyplomowych z tego zakresu na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, które dotychczas ukończyło ponad tysiąc osób. Specjalizuje się w upowszechnianiu istoty podejścia projektowego w zarządzaniu oraz zasad kierowania zespołem, przede wszystkim od strony mikro- (m.in. style kierowania i motywowania, komunikacja i zarządzanie konfliktem w zespole, koncepcja Training Within Industry, zarządzanie czasem), ale również makroorganizacyjnej (m.in. metody i narzędzia wdrażania nowych koncepcji zarządzania, zarządzanie relacjami z klientem, projektowanie struktury organizacyjnej firmy). Pasją Krzysztofa są również strategie funkcjonowania na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania narzędzi analizy strategicznej i formułowania celów i planów strategicznych oraz analiz marketingowych.

Doktor ekonomii w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości. Absolwent Szkoły Trenerów. Uczestnik szeregu kursów i szkoleń z zakresu metodyk szkoleniowych.

Doświadczenie Krzysztof zdobywał jako pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (zajęcia na studiach podyplomowych, studiach MBA oraz szkoleniach), wykładowca uczelni zagranicznych oraz współpracownik zagranicznych firm szkoleniowo-doradczych (pracował m.in. w Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i na Cyprze). Jednocześnie szkolił i doradzał pracownikom wielu firm i korporacji, zarówno polskich, jak i międzynarodowych (m.in. Collins Aerospace, SAME Deutz-Fahr Polska, UTC Aerospace Systems, Parker Hannifin, KGHM Polska Miedź, Energia Port), a także instytucjom rządowym i samorządowym (m.in. Urząd Miasta Wrocławia, Dolnośląski Urząd Wojewódzki).

Prywatnie miłośnik zdrowego stylu życia. W zimie jego głównym środkiem transportu są narty, a w lecie rower.

NATALIA ADAMCZEWSKA

PROJECT MANAGER

NATALIA ADAMCZEWSKA

Pasję do organizacji otaczającej rzeczywistości Natalia realizuje poprzez doradztwo w zakresie lean management na produkcji, ale także zarządzania projektami IT. Łączy bogate doświadczenia ze świata offline i online, znajdując nowe zastosowania dla najlepszych praktyk. Szczególnie interesuje się problematyką zarządzania energią, wykorzystania odnawialnych źródeł energii a także sztucznej inteligencji do optymalizacji zużycia energii w przedsiębiorstwie.

Posiada certyfikaty Six Sigma Green Belt, Effective Innovation Framework – Smart Factory, Obecnie jest w trakcie pisania pracy naukowej skupionej na możliwościach inteligentnego zarządzania systemem energetycznym w polskich przedsiębiorstwach.

W trakcie swojej kariery zawodowej Natalia współpracowała i współpracuje z wieloma firmami z różnych branż, w tym markami Dobroplast, Bonduelle, Capek, Chimimeca, Tekkane, Ulmer, ECM.

Prywatnie zawodniczka curlingu oraz hokeja podwodnego, kocha gotować i chodzić po górach.

MARTYNA DUSZYŃSKA

KOORDYNATORKA DS. ROZWOJU

MARTYNA DUSZYŃSKA

Martyna to osoba, która sprawia, że nasza firma na co dzień funkcjonuje, jak dobrze naoliwiona maszyna. Dzięki doskonałej organizacji pracy, dużej empatii i zdolnościom komunikacyjnym jest nieocenionym wsparciem dla partnerów biznesowych, trenerów i zarządu PDCA Group.

Do głównych obowiązków Martyny należą kontakty z klientami, potwierdzanie spotkań i terminów realizacji, a także wszelkie kwestie formalne (dokumenty, ankiety ewaluacyjne, etc.). Zarządza ona również bazą danych, pilnuje kalendarzy i kontaktuje się z trenerami, żeby potwierdzać realizację. Weryfikuje i przygotowuje nowe karty usług (karty szkoleń) z efektami kształcenia, itd. Ponadto Martyna zajmuje się też pilnowaniem dokumentacji, aby wszystko było zgodne ze standardem SUS 2.0.

Martyna jest studentką Pedagogiki specjalnej w Uniwersytecie Wrocławskim, a jej pasją jest jeździectwo. Nie tylko posiada własnego konia i każdą wolną chwilę spędza w stajni, ale również jest instruktorką jazdy konnej.